Alla inlägg under juni 2009

Av Maria - 30 juni 2009 20:48


7:30 i morse ringde jag till Pribo... Jag har nu fått lägenhet i Karlshamn, inflytt 1:a augusti!! Grymt skönt. Dock mycket att stå i nu, jobbar massa, Andreas är här nu, ska sen till Eric och.....mysa..  Träffa Kim ska jag göra också.. ;)

Sen ska jag hinna rensa skräp och packa också.. Men det löser sig nog...

Sen ska vi tydligen anlita städfirma....  Skönt på ett sätt visserligen, men det känns som en tokonödig utgift som jag inte har råd med egentligen...


Jag, Andreas och Malin var till Krokås idag och skulle bada, men det såg ut som riktigt blöt cement i vattnet, så tjockt av pollen var det...Äckligt ju..


Pizza på kvällen och msn med Eric <3


Love you my darling





Av Maria - 29 juni 2009 22:06


Jobbat, bra dag på jobbet.. duschade en tant.. Sen kan jag inte direkt skriva något mer... mycket roliga saker har hänt, saker de gamla sagt, men ni vet...sekretess,....


Lyckades även byta bort en dag till i augusti så jag var snabb med att gå in på sj.se och boka tågbiljetter så den 10-16 augusti är jag i Vara på kram-och myskalas hos min älskling :)


Idag kom även min systerson Andreas hit och stannar till den 7:e juli så jag får då sällskap på tåget till Göteborg.

I morgon är det tvättstugan innan vi drar till Krokås för att bada!! Årets första dopp.


Supp supp... så är det med det..

Nu ska jag prata telefon med min Krympling :) 


VOLIM TE 



Av Maria - 27 juni 2009 18:20


Sov riktigt illa i natt och är nu väldigt trött och har ont i huvudet..

Jobbat 7-16 idag och är ledig till 14 i morgon.. så jag hoppas på att få sova bättre i natt.


Haft fullt upp på jobbet idag, men ändå en bra dag trots det inträffade.. det var bara kul å så.. Haha..


Ja ja.... nu ska jag ut å sätta mig lite.. bör äta, men aptiten vill inte infinna sig.. Kanske tar en banan till..eller en mugg med yoggie..



Av Maria - 26 juni 2009 13:48


Tog 10:20-bussen in till stan för att gå på arbetsförmedlingen och få klarhet i hur alla blanketter ska fyllas i.

Jag måste ju fylla i till Försäkringskassan hur jag jobbar och i den ena kolumnen ska jag kryssa i alla arbetspass över 1 timme och i den andra kolumnen ska jag fylla i det som överstiger 8 timmar.


Så om jag en dag jobbar 6 timmar så ska jag inte kryssa i det och nästa gång jag jobbar 6 timmar så sätter jag ett kryss, men måste då hålla koll på de timmarna som då är kvar, alltså 4 timmar. De sparar jag till nästa pass som då ska kryssas i när jag kommer upp i 8 timmar...


Snacka krångligt... Men men... Sen efter AF så gick jag till Glass-och sillabåten och köpte en Sjömansburgare, Stekt sill, sallad, lök, gurka, tomat och gravlaxsås... Så sjukt gott =)

Sommaren är nu räddad..


Satt sen vid hamnen och dinglade med fötterna och bara njöt i sommarvärmen, det var blåsigt som vanligt, men det var bara skönt!!


Nu är jag hemma igen och har fikat med Familjen Sällberg, kaffe och sockerbulle :) Trevligt och gott..


Ska visst ner till Krokås nästa vecka, har inte varit där på ca 4 veckor nu... något som även innebär att jag varit där 1 gång på 9 veckor...

Men så blir det visst ibland...


Om 12 dagar är jag på plats där jag helst av allt vill Vara...  Hos Eric och jag längtar Ganska mycket ;)


Puss 

Lekte lös med kameran lite också så jag bjussar på lite bilder :)



Av Maria - 25 juni 2009 15:59


Tack för att ni lät mig få den bästa..  <3


MARIA <3 ERIC

Av Maria - 23 juni 2009 10:08

 

Det går en ängel kring vårt hus,

han bär på tre förgyllda ljus,

en bok han har uti sin famn, 

nu somnar jag i Jesu namn.

 

Den bok som ängeln har i famn,

är livets bok, där står mitt namn.

Och ljusen tre är all vår ro,

vår allra heligaste tro.

 

Det första ljuset bär en glans,

av Jesu kors och törnekrans

och frukten av hans hjältedåd,

vår Herres Jesu Kristi nåd.

 

Det andra ljuset vittnar ömt,

att Gud, vår Fader oss ej glömt.

Guds kärlek våra öden styr,

jag barnatrygg till Honom flyr.

 

Det tredje ljuset tänts en gång

av pingstens eld i bön och sång.

Det talar om Guds ande god,

som skänker frid och heligt mod.

 

Av Maria - 23 juni 2009 09:50


Igår jobbade jag delad tur. Gick introduktion mellan 7-11 Sen gick jag hem och fixade mat å vilade lite inför kvällen.

Skulle då jobba 14-21 men jag trodde att det var introduktion det med, så hade chefen sagt till mig.. Men så var det inte.


Vi var 5 personal på 4 avdelningar och jag var den som fick springa runt och hjälpa till överallt och nog fick jag springa allt.

Men jag gillar att få vara den som springer runt och hjälper till där man behövs.


Fick ett bra omdöme av en av de boende som tyckte att jag var väldigt empatisk och trevlig, som förklarade på ett rakt, ärligt men bra sätt att föräldrarna inte finns längre.

Fast ska sanningen fram så var det inte jag som sa det... jag pratade i cirklar runt det hela så personen själv kom på det... 

Men sen pratade vi lite om det och hur jobbigt det kan vara när man som gammal får för sig att mor och far lever... och en massa annat man kan få för sig.

Men denna gång gick det bra.


Hur som... boendet i övrigt, det är 21 boenden på hela huset och är indelat på 4 avdelningar. Så det är ett litet men mysigt boende, men det kommer nog bli tufft ändå, vissa omständigheter säger mig det.

Kan dock inte gå in på vad, men det vet ni nog egentligen..


Var hemma strax efter 21 och var helt slut i kroppen och vrålhungrig.

Men efter duschen så fick jag i mig lite omelett och sen pratade jag med Eric.


I kväll är det 2 veckor kvar tills jag åker och jag längtar...

Jag saknar mig Eric... massor... Men jag ska inte gnälla där heller... Tänker på Sara och Hitchem... De har lite längre avstånd mellan sig... 

Jag har iaf Eric i Sverige... :)


Av Maria - 21 juni 2009 14:14


Första introduktionsdagen på mitt sommarvikariat.

Jobbade 7-13 och det känns bra då det är storhelg idag.. Inte alla som får gå introduktion på en storhelg med nästan dubbelt betalt :)


Verkar vara ett bra ställe. Jag jobbade extra lite där i höstas och mitt intryck var bara positivt!!

Avdelningen som kommer vara där jag framförallt ska vara verkar bra, talföra boenden med lättare demens, men helt underbara små tanter :)


Nu ska jag mingla in på Facebook och kolla min farm, så det växer som det ska.. 

Har allt blivit lite fäst vid det spelet nu när jag börjar förstå vad man ska göra... Så...


Puss till min älskade Eric <3

Ovido - Quiz & Flashcards