Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 30 november 2009 16:53


I morgon börjar praktiken, väckarn ringer 05:30 och det var länge sen man gick upp så tidigt, men det ska väl bli bra ändå.

Dock rädd att försova mig.


Men  hur som, praktiken varar i 3 veckor så sista dagen är den 18 december och då ska jag packa inför flytten till Vara :D


Idag då.. varit hos läkaren, vilket var en upplevelse.. Alla tjatade om det nya datasystemet som tydligen var kasst..

Tog en massa prover, bla Thyroidea, Helicobacter pylori, blodsocker, glycos och sen var det säkert något mer..


Hur som, han ökade på dosen av medicinen som jag redan äter då den bara har effekt i några timmar fast den ska ha effekt i ett dygn.


Sen har jag rensat lite hemma, gått igenom vad som ska slängas å så.. blir en hel del faktiskt, trots att jag rensade i somras också.

Men det är skönt att bli av med saker..

Så kom mina flyttkort idag, så vill du ha min nya adress så säg till så kanske du får den :)


Har även lagt ut annons på blocket om lägenheten, då hyresvärden inte ens lägger den på deras hemsida...


Nu ska jag snart slänga i mig lite pizza som blev kvar från igår och gosas med jyckarna som är alldeles underbara.. Bjussar även på en bild på dom..


  

Av Maria - 29 november 2009 15:50


Jaha.. då var det första advent och dagen startades i tvättstugan.

Har även sorterat saker i lägenheten, se vad som ska sparas och vad som ska slängas.. Ska gå igenom mer i morgon hade jag tänkt.


Så är det plugg för ovanlighetens skull... Hade dock hellre gått på twinsens barndop, men eftersom jag inte är i Vara denna helg så blev det inte så.

Kommer dock få fira jul med de små liven :)

Så messade jag Eric i morse och påminde honom om kameran och sa även att batteriet sitter på laddaren. Ville för allt i världen inte att han skulle glömma kameran.

Får sen ett mess där han skrev:

"Vill du veta något riktigt skitkul? Minneskortet ligger hemma. Du påminde bara om batteriet. Rackarns."

Jäkla klantskalle han är.. Hoppas bara att Kathe lägger ut massa bilder på Facebook...


Sen är det drygt en månad sedan jag sa upp lägenheten men den ligger inte ute som hyresledig.. Ganska svårt att bli av med en lägenhet då, så i morgon får jag pengar och då ska jag lägga ut den på blocket.

Känns dock surt att betala 110:- för det när jag tycker att min hyresvärd kan lägga ut den.

Men det kan de inte göra förrän tjejen som skulle ha den, men ångrade sig - skickar in hyreskontraktet.


Det har gått 2 veckor nu sen hon sa att hon Inte skulle ha den så jag hoppas att hon skickar in det snart...


Jaja... snart dags att bestämma pizza, vi tänkte unna oss det idag och det blir väl en Roma för mig som vanligt.. Jag och kyckling.. Vad har hänt :)


Bjussar på en snygg bild också :)


  


Jag älskar dig Eric

Av Maria - 28 november 2009 09:02


.. Sov hos Carina i natt och vaknade i morse av ljudet av tassande hundar :)

Riktigt mysigt.. Vaknade dock skamligt tidigt...6:15 en lördag, men så är det...


Vi ska plugga inför provet idag då vi inte kommer ha så mycket tid när praktiken väl börjar. Då blir det tidigt iväg på morgonen och kommer hem sent så då lär man inte direkt orka..

Blir till att läsa på tåget. Vi ska försöka få göra första provet på fredag och sen ska jag göra sista provet 18 eller 21 december.

Efter det är man färdig med skolan.


Motivationen till att plugga känns som bortblåst nu, det har varit väldigt intensivt år. Vi läser ändå en kurs på 1 år som på högskolan tar 2 år.


Men men... dags att börja nu..

Av Maria - 27 november 2009 16:34


...okej att man saknar och längtar sig galen... men måste det göra så ont...



Av Maria - 27 november 2009 13:34


Skulle vaccinera mig idag var det tänkt.. Gick hemifrån Carina och ner mot stan... men någonstans hände något och innan jag visste ordet av det så var jag på väg tillbaka... Blev alltså inget idag..


Ska till läkaren på måndag och se varför jag rasar i vikt trots att jag äter som en häst... jag själv har en tid tänkt på hypertyreos eller kanske celiaki.. När jag pratade med läkaren så höll jag först på att få tid den 10 december, men hon tyckte Inte att jag skulle vänta så länge då jag haft dessa problem så länge i kombination med massa andra mag-tarmproblem.


Sen har jag funderat lite...

Varför ringer alla till mig enbart när de ska spy galla över folk?

De enda snart som får ringa till mig är Eric och Carina, resten av er så Skiter jag i att svara.. Jag är ingen jävla soptunna!!!!!


okej om det var en eller två, som kanske gnäller ibland, men typ alla gnäller.. om allt och inget..

Har sagt upp mitt mobilabonnemang ska byta till kontantkort och kanske samtidigt ska byta nummer..


Jaja... läser du detta och har något kul att säga så SNÄLLA ring.. kan vara kul att få höra mer än gnäll...


Så, nu har jag gnällt färdigt för idag


***



  dreaming of Eric..


Av Maria - 27 november 2009 09:12


Om någon vill göra mig lycklig...så köp en abessinier till mig..

De är hur fina som helst!!!


  

Av Maria - 26 november 2009 15:34


Fick en fin utmärkelse idag av Iq Badboll Tusen tack för den  


  


Annars... Jag och Carina var på hörselvården i Karlskrona på studiebesök. Ett givande besök faktiskt! Vi gick igenom de vanligaste typer av hörapparater och hörselhjälpmedel och hur man rengör, byter rör, hur hörseltester på spädbarn och barn går till.

Sen har vi fortsatt prata om vaccinet.. att ta eller inte ta.

När man läser listan på biverkningar så blir man ju rädd. Dödsfall, stroke, epilepsianfall, koma, hjärtbesvär osv så blir man ju rädd.


Men.. jag ska ev göra det i morgon.. Men som sagt..vi får se.

Jag är så rädd för allvarliga biverkningar så vi får se helt enkelt.

Sen tycker jag att skolan är bra orättvis.. Vi ska ha 2 prov på kort tid och vissa ska inte ha några prov alls..


Hur ska vi hinna plugga till prov när praktiken kommer igång? På tisdag så kommer jag åka 06:30 och vara hemma igen 17:45

Då ska man laga mat, äta, diska och duscha.. Klockan lär hinna bli 20 innan man är helt klar.. hur ska man då hinna plugga dessutom?


Fattar inte hur de tänker när de planerar in detta så dumt..


Av Maria - 25 november 2009 16:02


...jag förstår inte detta...

Jag äter som en häst, efter måltid är jag ordentligt mätt. 1 timme senare är jag vrålhungrig.

Vägde mig idag och sen i april har jag gått ner 10 kg och minskat mitt midjemått med 11 cm.

Visserligen ganska trevligt, men detta verkar inte riktigt normalt..


Jag äter samma kost som alltid, men större mängder, jag tränar inte, jag försöker inte gå ner i vikt, men ändå denna skillnad..


Tycker det är lite konstigt...


Finns visst fördelar med en bråkig mage, men vad beror det på....??



Ovido - Quiz & Flashcards