Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

SKARA, SCRABBLE OCH TUNISISK MAT..

Av Maria - 18 januari 2010 18:28


Sovmorgon idag.. ända till 7:25 då jag vaknade.. strax efter ringde Jerker för att se till att vi verkligen vaknade..

Softade lite och 11:15 åkte jag till Skara för att träffa Sara och Hichem. De mötte mig vid bussen, sen gick Hichem hem för att laga mat medans jag och Sara skulle knalla runt i stan.


Gick in i domkyrkan också, men bilderna inifrån blev väldigt dåliga...


 


Sen hem å fika och prata en massa.

Blev väldigt imponerad över Hichem. Han har bott i Sverige snart 5 månader och pratade mycket bra svenska.. Gjorde inte de klassiska felen som många gör, han blandade inte ihop en eller ett.

Han säger alltså inte ex "ett bil"

Måste även påpeka att han fått mycket av den svenska mentaliteten också, när jag sa att han var duktig på språket så sa han ett bestämt Nej! Kunde inte ta komplimanger eller positiv kritik och det är så typiskt svenskt..


Sen bjöds det på tunisisk mat, lammgryta med couscous.. Skippade dock den starka kryddan - Harissa

Jag doppade min knivspets ytterst lite bara för att få känna smaken, men det räckte för att få känslan av brinnande käft!!

Den kryddan hade Hichem på typ... 2-3 msk av på maten...


Så spelade vi scrabble.. Sara och Hichem mot mig.. Jag vann :D


När vi sen skulle gå till bussen så fick vi vänta i 10 minuter... man går alltid för tidigt.. men men. tillslut kom bussen....Utan att stanna...

Som tur var så gick nästa buss 30 minuter senare så det var lugnt..


Nu är man hemma igen och typ vrålhungrig och Eric sitter vid spisen och ska serva mig med mat... Ris och korvstroganoff.. gott gott


Ha en bra kväll!! Och Tack för en trevlig dag till Ehn / Amri :)



 
 
Sara

Sara

18 januari 2010 18:41

Tack själv för en trevlig dag :-) Sker snart igen hoppas jag

http://www.nyatidernyttliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Carina

18 januari 2010 19:58

Ja men det är inte konstigt att det blåser uppe hos mig;) Jag bor ju precis vid havet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 januari 2010 15:37

  Ja, vi SKA köpa klösbräde modell lyx. Har bara inte hunnit än, just nu klöser han klorna på dörrmatten. Men skräcken är att han ska stå och mys-trampa i Erics rullstol, då hjälper inga klösbrädor i världen. Det blir punka på dynan.   Hur so...

Av Maria - 25 januari 2010 09:05

  Sådan husse, sådan katt.... Här tycker han om att ligga... Hoppas bara han inte fäller ut klorna, för då kan det bli knas...       "Norrlandskavajen" är mjuk å mysig att ligga på också....       Han är ju för go vår lille kil...

Av Maria - 22 januari 2010 17:44

Kollade på "På smällen" förut och då riger de från städ och undrar om jag kan jobba idag. Så 13:30-17:00 har jag städat...tragiskt stora golvytor..såna som ingen städerska skulle göra utan skurmaskin, men då jag inte har erfarenhet av det så var...

Av Maria - 22 januari 2010 08:45

  Igår runt 18-tiden kom vi hem med katten som fick namnet Yamas... Han är väldigt pratig av sig.. Går och pratar mest hela tiden..utom när man lägger handen på honom, då spinner han som ett helt tröskverk. När vi kom hem så var han väldigt nyfik...

Av Maria - 21 januari 2010 17:56


  Yamas... (Getas när Fredrik är här)    

Ovido - Quiz & Flashcards