Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Maria - 11 januari 2010 21:24


Ringde till telia innan om detta angående telefonen och fick svaret att "det är inte så konstigt att det inte funkar, för detta är inte aktiverat hos oss än".

Hon skulle fixa det och sa att det kunde ta upp till en timme innan det funkar.


En timme senare testade jag igen och inget hade funkat.. Ringde då till supporten som meddelade att bredbandsswitchen som skulle följa med adaptern inte hade skickats ut pga strul med leveranser... TACK, kunde de inte meddelat om detta då?


Sen tipsade de om att man kunde installera UPNP i bredbandsroutern så det fungerar tills alla saker kommer, så Eric fixade det.

MEN...!! Tror ni telefonen fungerar...?

Rätt gissat.. NEJ... Jag blir såå trött...

Jag måste ringa en massa viktiga samtal och nu har jag inget annat val än att ringa från mobilen, något som dagtid i telefonkö kommer kosta multum!!


Ja ja... inte mycket att göra åt det.. Undrar om jag kan skicka min mobilräkning då till telia?


På kvällen var Niclas här å käkade med oss, sen kollade vi på Macken-filmen.. och när den var slut så skulle vi upp ur soffan och Eric började kittla mig för att få upp mig fortare och på ett eller annat sätt så lyckas han sätta den spetsigaste delen av armbågen rätt i bröstet... Det kan jag meddela gör GRYMT ont!!

Men det är lugnt, han får igen.... hehe....


Nu ska jag hoppa in i duschen, sen lägga mig...




 

Av Maria - 11 januari 2010 12:57


Vi har skaffat IP-telefoni och köpt en trådlös telefon.

Alla IP-telefoni saker är rätt inkopplat, det har den vänliga teliarösten bekräftat för oss.. Men ändå fungerar det inte..


Har registrerat telefonen som man ska, många gånger och idag gav vi upp.. Gick till Expert där telefonen köptes och vi fick en ny telefon, men samma modell.

Men ändå så funkar det inte. Har kopplat in telefonen EXAKT som det står att man ska... Någon som känner sig tekniskt kunnit som vill komma hit och hjälpa oss kanske...?

Känns inget vidare att betala för en telefon som inte funkar.

Plus att jag MÅSTE ringa a-kassan och jag vill helst inte ringa ett 08-nummer där man sen får sitta i telefonkö - från mobilen..


Jag blir knäpp på detta...


Hur som... Imorse var vi ute på promenad, i -11° c och det var jätteskönt!! Strålande solsken och vindstilla :)


 


Hamnade på Kupan där jag köpte garn, liten plastlåda att förvara mina stickor i, jeans til Eric, gardiner och ljuslykta. Försökte även flörta till mig ett sån flätad korg, men den var inte till salu...


Men... Nu ska jag städa lite här, stryka gardiner så de juliga i köket försvinner.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards