Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

UTEBLIVEN LÖN...?

Av Maria - 14 juli 2009 13:00


Ja då var det så då att SBG´s kommun har slarvat bort min lönerapport och absolut senaste dag den ska in var i fredags och detta fick jag veta i lördags.. Har jag riktig tur (IRONI för er som inte förstår...) nu så får jag min lön 27:e augusti ist för 27:e juli...


Denna månad står jag med roliga räkningar varav dubbla hyror.. Känns lagom kul.

Men även om jag får lön när jag bör få den så har jag nu 400:- kvar och tidigast den 27:e så kommer lönen.. Har inte så mycket mat kvar hemma heller.. Blir till att leva på köttbullar och makaroner...


Så lämna gärna kommentarer med tips på billig mat :)


 
 
Krister

Krister

14 juli 2009 21:20

I Kristianstad kan sommarjobbare få förskott på nästa lön. Kan denna möjlighet månne finnas även i din...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

 
Craxyknas

Craxyknas

16 juli 2009 12:43

Nudlar. Korv. Sån där gröt/bruna bönor i korvar. Blodpudding. Se till att bli bjuden på mat, antingen ute eller hemma hos någon. Då får du trevligt sällskap på köpet också!

http://craxyknas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 januari 2010 15:37

  Ja, vi SKA köpa klösbräde modell lyx. Har bara inte hunnit än, just nu klöser han klorna på dörrmatten. Men skräcken är att han ska stå och mys-trampa i Erics rullstol, då hjälper inga klösbrädor i världen. Det blir punka på dynan.   Hur so...

Av Maria - 25 januari 2010 09:05

  Sådan husse, sådan katt.... Här tycker han om att ligga... Hoppas bara han inte fäller ut klorna, för då kan det bli knas...       "Norrlandskavajen" är mjuk å mysig att ligga på också....       Han är ju för go vår lille kil...

Av Maria - 22 januari 2010 17:44

Kollade på "På smällen" förut och då riger de från städ och undrar om jag kan jobba idag. Så 13:30-17:00 har jag städat...tragiskt stora golvytor..såna som ingen städerska skulle göra utan skurmaskin, men då jag inte har erfarenhet av det så var...

Av Maria - 22 januari 2010 08:45

  Igår runt 18-tiden kom vi hem med katten som fick namnet Yamas... Han är väldigt pratig av sig.. Går och pratar mest hela tiden..utom när man lägger handen på honom, då spinner han som ett helt tröskverk. När vi kom hem så var han väldigt nyfik...

Av Maria - 21 januari 2010 17:56


  Yamas... (Getas när Fredrik är här)    

Ovido - Quiz & Flashcards