Direktlänk till inlägg 17 juli 2009

EFTERMIDDAGS-VIN

Av Maria - 17 juli 2009 19:07


Försökte sova i natt vilket var lättare sagt än gjort.

Råttorna fick städat igår och i natt skulle det rivas kartong... Så 5:15 gav jag upp, då ghoppade jag upp ur soffan för att äta frukost och sen bege mig till jobbet.


Jobbade till 15:30 och det var en helt okej dag måste jag säga..

är jag svängde in på gatan så satt våran trevliga granne ute och vi pratade lite, sen frågade hon om jag ville ha ett glas vin - något jag inte tackade nej till... Ett glas blev till 2, 3 och 4 glas... plus lite mat bjöds det på..  :)


När vi sitter där så säger Inga-Märet, "vad är det där för djur som går där"

Och vi springer fram för att kika och där går en liten mus-bebis.. ca 2,5 cm liten var den och så otroligt söt =)

Plockade upp den lilla för hunden var ute och Väldigt intresserad, måste skydda denna lilla från den stora stygga...


Sen när hunden åkte in så släppte vi ner denna söta lilla mus.. Helt underbar var den, inte särskilt rädd heller.. Den lixom kom upp i handen frivilligt när jag höll fram handen.

Så sen sprang jag in och hämtade kameran.. Känner att jag måste förgylla bloggen med något kul nu, när man inte kan skriva så mycket..

Man jobbar mest och om jobbet kan man ju inte skriva så mycket som man skulle vilja..


Så, här är musen Hassel, så fick han heta.. Helt sagolikt söt :)



 
 
IQ Badboll

IQ Badboll

17 juli 2009 19:19

Söt

http://iqbadboll.org

 
modernatur

modernatur

17 juli 2009 20:38

Jättesöt

http://modernatur.bloggagratis.se

 
Craxyknas

Craxyknas

17 juli 2009 22:18

Tänkte just skriva det som svar på ditt svar på min förra kommentar, att det är ju ett utmärkt tillfälle att lära känna dina grannar på. Och det går ju redan utmärkt! :)

Jättesöt mus!

http://craxyknas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 januari 2010 15:37

  Ja, vi SKA köpa klösbräde modell lyx. Har bara inte hunnit än, just nu klöser han klorna på dörrmatten. Men skräcken är att han ska stå och mys-trampa i Erics rullstol, då hjälper inga klösbrädor i världen. Det blir punka på dynan.   Hur so...

Av Maria - 25 januari 2010 09:05

  Sådan husse, sådan katt.... Här tycker han om att ligga... Hoppas bara han inte fäller ut klorna, för då kan det bli knas...       "Norrlandskavajen" är mjuk å mysig att ligga på också....       Han är ju för go vår lille kil...

Av Maria - 22 januari 2010 17:44

Kollade på "På smällen" förut och då riger de från städ och undrar om jag kan jobba idag. Så 13:30-17:00 har jag städat...tragiskt stora golvytor..såna som ingen städerska skulle göra utan skurmaskin, men då jag inte har erfarenhet av det så var...

Av Maria - 22 januari 2010 08:45

  Igår runt 18-tiden kom vi hem med katten som fick namnet Yamas... Han är väldigt pratig av sig.. Går och pratar mest hela tiden..utom när man lägger handen på honom, då spinner han som ett helt tröskverk. När vi kom hem så var han väldigt nyfik...

Av Maria - 21 januari 2010 17:56


  Yamas... (Getas när Fredrik är här)    

Ovido - Quiz & Flashcards