Direktlänk till inlägg 18 juli 2009

DU ÄR TOTALT OVIKTIG...

Av Maria - 18 juli 2009 18:13


...eller hur ska man tolka det när folk har Axe-systemet inkopplat i sina telefoner, man är mitt i ett samtal för att få höra, "vänta lite, det ringer på andra linjen"


Okej om man ofta får viktiga samtal som inte går att missa, men övrigt.

Om jag ringer till någon och det tutar upptaget, då vet jag att personen jag söker är hemma och får snällt ringa igen.

Men även att vara den som "bryter" samtal nummer ett är inte heller kul..

"Jag pratar på andra linjen, kan jag ringa upp dig senare?"


Om man vet att man ändå inte kan prata, varför ska man då gå in för?


Nyss pratade jag i telefon då detta inträffade och jag tog tid, 3½ minut väntade jag, sen la jag på..


Så tack mamma för inspiration till ett frågande blogginlägg :p


 
 
Sara

Sara

18 juli 2009 20:10

Jag har Axe systemet och det kan vara bra om man får viktiga samtal eller så. Ofta vet jag vilka som ringer vid vilka tider så kan man ju sålla lite. Bättre säga till den man pratar med vänta två sek. Än som mina gör ringer på mobilen tills man svara typ :-S. Så jag använder faktiskt det selektivt. Samt när jag vet sjukhuset kommer till ringa.

http://www.nyatidernyttliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda

18 juli 2009 23:26

Hejsan=)! Va ett tag sen jag va inom här nu och det verkar ha hänt en heldel. Hoppas allt är fint med dig tjejen. Kram

 
Craxyknas

Craxyknas

19 juli 2009 22:27

Jag tror inte du ska ta det personligt. I dagens svenska samhälle är man ju van vid att alltid vara tillgänglig och ringer/smsar det någon måste man alltid, alltid, alltid ta reda på vem det är. Tänk om det är viktigt liksom! Dem flesta stänger ju liksom inte ens av mobilerna utan bara sätter på ljudlös. Utifall att. Och seriöst, det börjar gå lite över styr. Men jag tror ändå inte det var personligt, det är bara så man är funtat idag.

http://craxyknas.blogg.se

 
modernatur

modernatur

20 juli 2009 21:23

Vad glad att det bara tog 3 1/2 minut. En som jag pratade med glömde bort mig.

http://modernatur.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 januari 2010 15:37

  Ja, vi SKA köpa klösbräde modell lyx. Har bara inte hunnit än, just nu klöser han klorna på dörrmatten. Men skräcken är att han ska stå och mys-trampa i Erics rullstol, då hjälper inga klösbrädor i världen. Det blir punka på dynan.   Hur so...

Av Maria - 25 januari 2010 09:05

  Sådan husse, sådan katt.... Här tycker han om att ligga... Hoppas bara han inte fäller ut klorna, för då kan det bli knas...       "Norrlandskavajen" är mjuk å mysig att ligga på också....       Han är ju för go vår lille kil...

Av Maria - 22 januari 2010 17:44

Kollade på "På smällen" förut och då riger de från städ och undrar om jag kan jobba idag. Så 13:30-17:00 har jag städat...tragiskt stora golvytor..såna som ingen städerska skulle göra utan skurmaskin, men då jag inte har erfarenhet av det så var...

Av Maria - 22 januari 2010 08:45

  Igår runt 18-tiden kom vi hem med katten som fick namnet Yamas... Han är väldigt pratig av sig.. Går och pratar mest hela tiden..utom när man lägger handen på honom, då spinner han som ett helt tröskverk. När vi kom hem så var han väldigt nyfik...

Av Maria - 21 januari 2010 17:56


  Yamas... (Getas när Fredrik är här)    

Ovido - Quiz & Flashcards