Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Maria - 27 maj 2009 22:16


Är det svenska rättsystemet helt vrickat eller...??


En kille blev utsatt för en gruppvåldtäkt av 2 killar, 3 var inblandade, men den 3:e "bara" kedjade fast honom..

De fick 3 års fängelse för en, vad rätten ansåg, Grov gruppvåldtäkt, den 3:e dömdes till samhällstjänst för grov misshandel.

De ska även betala 150 000:- i skadestånd.


Vad är det för jävla straff egentligen????? 3 år!!! 150 000:-


Vad ska han göra för pengarna.. han kommer ju förknippa allt han gör för dom pengarna med den våldtäkten.

Så straffet på 3 år låter som ett dåligt SKÄMT!! 

Man får ju för fan livstid för att föra in droger i landet.

Nu är det en människa som har varit med om det värsta en människa kan vara med om.


Man SKÄMS för det svenska skitsystemet!!


FY FAN!!! Jag är förbannad!!


(ursäkta att jag svär, men vad fan ska man göra...??)

Av Maria - 27 maj 2009 16:59


...eller nåt ditåt..

Jag är så glad å så och allt är på topp.

Livet leker coh jag hoppas att alla stackare som inte mår lika bra snart får göra det.

Tänker särskilt på en, känner ett hugg i hjärtat när jag läser hennes blogg.

Jag känner henne inte, men vet ändå väldigt mycket om henne, vi åker samma buss lite då och då, men vi pratar inte.


Fast hon är infödd blekingbo och de pratar inte med utbölingar som jag, så hon är ursäktad för det. ;)

Jag har slutat prata också, mot min vilja men varför ska jag ens försöka..


Hur som, nog om detta.


Jag är glad och lycklig.


Puss & Kram <3

Av Maria - 27 maj 2009 12:06


...är temat denna vecka.

Mycket intressant, men det är otäckt med cancer..


Tog sovmorgon, var i skolan 9:45 och nu är jag klar. Jag är ensam kvar i min grupp... Hoppas bara allt blir bra.

Om 20 minuter går tåget, men det hinner jag inte med.

Tar nästa.


Måste mingla nu, solen står rätt på där jag sitter.. eller snart flyter.. Puh så varmt här är..


Hej då så länge :)

Ovido - Quiz & Flashcards