Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

CLOWNEN BEPPO

Av Maria - 28 maj 2009 09:54


Här är en barnvisa som min älskade syster sjöng för mig när jag var liten. Jag älskade den och pratar om den med folk jag känner, men väldigt få känner till den. Fick veta igår att den är från 60-talet.

Men här är texten :)

***

Clownen Beppo är lessen

Han har tappat cirkusdressen

Apan Jock som tog han rock

Åsnan Fnatt som tog hans hatt

Clownen Beppo är lessen

Han har tappat cirkusdressen

Publiken väntar

Klockan är sju

Hur ska han göra nu

 

Clownen Beppo han gråter

Har ej något att ta på sig

Bara sin gamla slitna rock

I den ser han ut som en kock

Stackars Beppo han gråter

Har ej något att ta på sig

Publiken väntar

Klockan är sju

Hur ska han göra nu

 

Någon knackar på dörren

Beppo svarar: "vem är det?"

"Apan Jock som tog din rock"

"Åsnan Fnatt som tog din hatt"

"Vi har med oss dina kläder",

förklarar lilla apan Jock

Beppo öppnar

Vad får han se?

Hans nya kläder va med

 

Clownen Beppo skrattar

Tar på sig sina nya kläder

Tittar sig i spegeln

Skyndar så iväg

Publiken honom ska få se


Denna sång sjöng då alltid Monica för mig när jag skulle sova.


*tack Krister för länken*


 
 
sara

sara

28 maj 2009 13:53

den sjöng jag med med mina syskon
den ska jag sjunga för Alva ikväll hon har stått stilla lyssnat nu :-)

http://www.nyatidernyttliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Krister

28 maj 2009 19:41

Det är en sjuka jag har, rusar alltid ut på nätet ...
YouTube har mer än man kan ana :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 januari 2010 15:37

  Ja, vi SKA köpa klösbräde modell lyx. Har bara inte hunnit än, just nu klöser han klorna på dörrmatten. Men skräcken är att han ska stå och mys-trampa i Erics rullstol, då hjälper inga klösbrädor i världen. Det blir punka på dynan.   Hur so...

Av Maria - 25 januari 2010 09:05

  Sådan husse, sådan katt.... Här tycker han om att ligga... Hoppas bara han inte fäller ut klorna, för då kan det bli knas...       "Norrlandskavajen" är mjuk å mysig att ligga på också....       Han är ju för go vår lille kil...

Av Maria - 22 januari 2010 17:44

Kollade på "På smällen" förut och då riger de från städ och undrar om jag kan jobba idag. Så 13:30-17:00 har jag städat...tragiskt stora golvytor..såna som ingen städerska skulle göra utan skurmaskin, men då jag inte har erfarenhet av det så var...

Av Maria - 22 januari 2010 08:45

  Igår runt 18-tiden kom vi hem med katten som fick namnet Yamas... Han är väldigt pratig av sig.. Går och pratar mest hela tiden..utom när man lägger handen på honom, då spinner han som ett helt tröskverk. När vi kom hem så var han väldigt nyfik...

Av Maria - 21 januari 2010 17:56


  Yamas... (Getas när Fredrik är här)    

Ovido - Quiz & Flashcards