Alla inlägg under maj 2009

Av Maria - 21 maj 2009 18:50


Vid 12:30 kom Malins pappa och hämtade oss för att vi skulle åka till Krokås. Jag har ju inte varit där på drygt 6 veckor så det var härligt att komma tillbaka... 

Var lite si sådär inför att åka då jag kände lite.. inte oro men... förvirrade känslor till att komma tillbaka, men allt var som vanligt.


Vi gick till Massamark, jag, Malin och Malins mamma Annelie och vi matade fåren och bara mös i det fina vädret.

Träffade sen Lilla Söt och hon var lite skeptisk mot mig till en början, sen var jag A-ia igen :)


Hon är för go den ungen..

Nu är vi hemma igen och kaninerna har kommit ut i uteburarna igen..



Av Maria - 21 maj 2009 10:20


Ledig idag, men ingen sovmorgon för det.. Tvättstugan kl 7 och sen ska vi ut till Krokås :D

Jag har inte varit där sen veckan innan påsk och har inte träffat Lilla söt på 6 veckor typ.. Har dock blivit uppdaterad med alla knasigheter som hon pysslat med, det lilla trollet :)


Nu ska kaninerna få städat och jag ska...hmm... brygga kaffe... Gott gott :)


Hur som.... i tisdags fick vi tillbaka arbetet som lämnades in innan praktiken och det handlade om Att leva med diabetes och som betyg på det stod det fina MVG :D

Känns bra att klara sånt så bra!!


Men... nu väntar kaffebryggaren på mig och Malin väntar på sällskap, så nu ska jag pysa vidare.


Puss & Kram

Av Maria - 19 maj 2009 13:01


...jag har fått veta att halva släkten följer min blogg så det minsta ni kan göra är väl att slänga in en liten kommentar då & då...


Nu har jag iaf sovit i en säng för första gången på 5½ vecka!! Gissa vem som sov gott :)


Har visserligen sovit hela 2 nätter i Jenny säng, sen har det varit antingen Jennys för korta, men ack så sköna soffa men det är skönt att kunna ligga raklång... Eller så har jag sovit i bäddsoffan hos Eric och den har ju inte varit allt för skön.. Lite tunn madrass å så, men den var lagom lång..

Funderade på att, när Eric somnat flytta honom till soffan och sen sno hans säng.. Den verkade lite mer bekväm.. men man ska vara snäll mot krymplingar :p

Men min säng är ändå bäst... Min säng, mitt täcke, mina kuddar...alla 6 st... Men jag har bantat ner till 2 kuddar nu och jag sov gott ändå..


Nu ska jag renskriva min APU-uppgift och sen skicka in den..



 

Av Maria - 18 maj 2009 21:14


07:21 lämnade tåget Stockholm Central.

12:06 klev jag av i Sölvesborg


Så.... nu är man hemma igen... 


Vad ska man mer säga... 

Av Maria - 17 maj 2009 19:42


Sovmorgon i morse..sov hos mamma och vaknade 9:20.... shit lixom...

Sen var det lugnt ett tag innan det ramlade in folk hos mamma och vi hade massa trevligt.. Träffade äntligen Stefan & Kicki och det var inte igår..


Vi fikade, käkade pizza och hade allmänt trevligt..

Sen hem till Jenny för att packa.. Tåget hem i morgon går 7:21 från Centralen... Ingen direkt hemlängtan, känns inte som att man varit här i 5 veckor...


Men men... Hem till vardagen, som inte kommer kännas vanlig alls... Det är som det är och mycket som ska ordnas..

Men på tisdag är det skola, om det nu inte blir självstudier som det kanske skulle bli.. det får jag veta i morgon kväll..


Sen hade jag och min kära mor en rolig diskussion.... Eller vad man kallar den.... Orkar inte ens skriva om den, för det kndes smått urflippad.. Sorry mamma, men så är det...

Vart jag hamnar efter skolan återstår att se.. Jag flyttar dit där jobben finns!! End of diskussion lixom..


Ja ja... Puss & Kram och hejdå till alla nära och kära som jag haft glädjen att träffa... Men som sagt.. har fortfarande inte träffat alla som jag egentligen skulle träffa, men det blir inte alltid som planerat...


Av Maria - 17 maj 2009 00:29


Skulle åkt till Tyresö på nån rundvandring med Mikaela, men hon mådde inte så bra... Pratade då med Håkan och Anneli runt 7:45 och vi beslöt att jag skulle ta 8:06-bussen till Älvsjö, där de skulle hämta mig för att sen åka hem till dom och äta nybakta scones till frukost.


Efter en mycket god frukost tillsammans med dom och Anneli´s son Sebastian så spelade vi Guitar Hero några timmar innan vi övergick till Risk som det tog lång tid, så när magarna skrek efter mat så gav vi upp.


Vi grillade fläskfilé och åt pommes till det.. Mycket gott!!

Sen gjordes negerbollar inför Eurovision Song Contest.. Plus massa godis, öl och Smirnoff ice.


En riktigt trevlig kväll, som alltid i deras sällskap :)

Norge vann och jag kan inte säga om det var rätt eller fel... Den enda låten som fortfarande sitter fast i min hjärna är Armeniens bidrad och då i synnerhet refrängen.

Sen som vanligt så gillade jag Turkiet.. Jag är nog lite hobby-turk, iaf när det vankas ESC..


Nu är jag i Gnesta hos mamma och ska nu sova tänkte jag...


Puss å Kram


Och till bror och Anneli - TACK för en toppenkväll =) 

Av Maria - 15 maj 2009 17:52

Kändes lite tråkigt... Lovade **** att gå in till henne innan jag gick, så in till henne och fick jordens kram..

Hon sa att hon kommer sakna mig mycket.. Vi pratade mycket hon och jag om både henne och mig..

En väldigt mysig tant vill jag lova..


Sen tänkte jag ta med mig ¤¤¤¤¤ med mig hem också, för hon är en riktigt söt och rolig liten tant.. Ger ett förvirrat intryck, men ack så klar många gånger.


Kommer sakna dom alla, Spomenka har varit en underbar handledare.


Önskar jag kunde jobba där i sommar, men mitt sommarvik är redan fixat på hemmaplan, även fast personalen har försökt få mig dit ist..


Men... nu är det slut och på måmdag reser jag hem till Blekinge igen.


Av Maria - 14 maj 2009 22:34


..på praktiken alltså..

Dessa veckor har gått fort.. Trivs bra på praktiken, har träffat nära och kära, dock inte alla så mycket som jag bör gjort.. (förlåt....)


Men sen har jag lite hemreseångest men liten släng av hemlängtan med blandade känslor..

Mycket att ta i tu med nu...papper och andra praktiska saker...

Längtar efter djur och skola... Vissa i klassen saknar man mer än andra..


Men på måndag åker jag hem... missar första dagen i skolan för att tågresorna hem var svindyra på helgen.. Det var måndagsbiljetten också, men den var iaf billigare..


Kommer sakna boende och personal på praktiken..

Så.. Oxbackshemmet kan jag rekomendera varmt!!!


Skulle det fortsätta vara ett sånt bra boende så hoppas jag att jag själv hamnar där när jag är gammal nog... Kanske ska ställa mig i kö redan idag, för att gardera en plats :p


Ja ja... nu ska jag duscha, sen sova.. Måste vara pigg i morgon, praktikens sista dag...


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards