Alla inlägg den 3 april 2009

Av Maria - 3 april 2009 22:01


Då var det dags för final 2:7 och vilken match säger jag.

Färjestad dominerade stor del av 2:a perioden och det var en riktigt fartfylld hockey som spelades.

3:e perioden var lika intensiv den och Hv plockade ut Stefan Liv och Färjestad tackade för 2 mål i tom kasse

Peter Nordström, Mikael Johansson och Lee Goren var de som stod för målen.


Matchen slutade 4-1 och nu står det 1-1 i matcher.

Nästa möte är på söndag i Jönköping





Av Maria - 3 april 2009 15:51


Jag gick på Jämshögs folkhögskola och läste in gymnasiet plus vissa andra ämnen. Problemet nu är bara att i min nuvarande utbildning så kan jag inte föra över mitt betyg i Psykologi A till det betyget som jag kommer få från komvux.

Allt detta för att man på Jämshög får omdömen och INTE betyg.

Det går dock att söka jobb på detta men om jag skulle vilja vidareutbilda mig till till exempel sjuksköterska så måste jag läsa om kursen psykologi A...


Men.. jag kommer sen fattas över 1000 poäng också eftersom jag även läste kärnämnena på Jämshög.

Så om jag vill läsa vidare så måste jag läsa om alla kärnämnen på komvux för att kunna föra över det till samma betygsdokument.

 Allt för att man får omdömen och Inte betyg.. Känns lagom givande.


And soo.... min knöl på halsen börjar göra ont nu.. Men det går väl över..


Hur som.. nu är det fredag och ikväll är det finalmatch 2 mellan Färjestad-Hv71


HEJA FÄRJESTAD!!

Ovido - Quiz & Flashcards