Direktlänk till inlägg 17 april 2009

SOVMORGON

Av Maria - 17 april 2009 22:13


Vaknade kl 6 när Jennys klocka ringde, men somnade om till runt 7..

Låt kvar och bara mös ett tag innan det var dags att gå och handla lite frukost och sen duscha...


Jobbade 14-20 och det har varit lugnt idag.. Som elev får man inte göra så överdrivet mycket, men det blir nog bättre.

Har dock en massa tid till sånt man brukar sakna med detta yrke...att prata med de gamla om livet och nuet.


Det uppskattar jag väldigt mycket.

Jag är så van vid att jobba på demensboende så detta är guld värt!!

Dock segt att komma igång med vad man faktiskt pratar om.. Jag är inte van vid att kunna prata och dessutom få respons.. Det är kanon.


I morgon blir en lång dag.. 8-20 så då är man nog seg när man kommer hem. Sen samma pass på söndag.


Men, jag trivs. Det är kul.. :)


Kram å sånt..


 
 
Krister

Krister

18 april 2009 16:38

Det är nog väldigt olika vad man får göra som elev. Jag gör det de andra gör, ibland skickar de in mig ensammmen tom. Häromdan var jag den som upptäckte ett ep-anfall.
De ser mig som "självgående" eftersom jag har vårderfarenhet så jag släpps ganska "fri". Vilket givetvis gör det hela intressantare

När min helg kommer har jag också två dagar 8-20...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

 
sara

sara

18 april 2009 19:28

Låter osm du har det bra:-)
skönt kunna prata med de äldre de behöver det såväl. bra du passar på under praktik sen är det ju annorlunda när man jobar finns inte samma tid då tyvärr
kramar Sara

http://www.nyatidernyttliv.blogspot,com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 januari 2010 15:37

  Ja, vi SKA köpa klösbräde modell lyx. Har bara inte hunnit än, just nu klöser han klorna på dörrmatten. Men skräcken är att han ska stå och mys-trampa i Erics rullstol, då hjälper inga klösbrädor i världen. Det blir punka på dynan.   Hur so...

Av Maria - 25 januari 2010 09:05

  Sådan husse, sådan katt.... Här tycker han om att ligga... Hoppas bara han inte fäller ut klorna, för då kan det bli knas...       "Norrlandskavajen" är mjuk å mysig att ligga på också....       Han är ju för go vår lille kil...

Av Maria - 22 januari 2010 17:44

Kollade på "På smällen" förut och då riger de från städ och undrar om jag kan jobba idag. Så 13:30-17:00 har jag städat...tragiskt stora golvytor..såna som ingen städerska skulle göra utan skurmaskin, men då jag inte har erfarenhet av det så var...

Av Maria - 22 januari 2010 08:45

  Igår runt 18-tiden kom vi hem med katten som fick namnet Yamas... Han är väldigt pratig av sig.. Går och pratar mest hela tiden..utom när man lägger handen på honom, då spinner han som ett helt tröskverk. När vi kom hem så var han väldigt nyfik...

Av Maria - 21 januari 2010 17:56


  Yamas... (Getas när Fredrik är här)    

Ovido - Quiz & Flashcards