Direktlänk till inlägg 23 april 2009

HEMSKA DAG...för ett år sedan... :(

Av Maria - 23 april 2009 08:42


Idag är det 1 år sedan våran älskade Fjant somnade in..


Kom hem från skolan på eftermiddagen, då låg hon där i sitt hus.. Det var det värsta dagen i mitt liv..

Älskade lilla gumman.. Jag saknar henne något extremt mycket..

Hon var så himla söt, charmig rolig och underbar..


Alla tyckte om henne, trots att hon var en råtta.



 
 
malin

malin

23 april 2009 16:47

Älskade sötaste underbaraste råttprinsessan Fjant...
The one and Only...

http://tramptass.bloggagratis.se

 
modernatur

modernatur

23 april 2009 20:38

Jag älskar djur och det gör min sambo också. Människor som har djur är mycket trevligare och harmoniskare än människor utan djur, tror jag.
Har nog alltid haft djur omkring mig, var 17 när jag skaffade en chäfer och en katt. Har därefter alltid haft i alla fall katt. Chäfern fick jag avliva efter 2 år. Anföll barn och höns.
Gustav (hunden) har jag haft i 11 år. Han är som mitt lilla sladdbarn och mina barn ser honom som sin lillebror. Det blir nog den värsta dagen i mitt liv när han går bort, fasar för hur jag skall klara det. Vi har sovit i hop sedan han kom till oss och vi delar frukostmackan och fikakakan osv. Han följer mig överallt till o med på toa. Utom när jag badar eller duschar, då sticker han.
Förstår att ni saknar era djur, man sörjer dom lika mycket som man sörjer en mänsklig vän eller familjemedlem. Sitt djur pratar man med och delar både sorg och glädje.
Nu är jag inte någon råttmänniska utan mera hund o katt, men vi har haft marsvin och dom saknade jag faktiskt. Väldigt trevliga och sociala. Bonussonen hade råttor och dom var riktigt trevliga dom med.
Kram

http://modernatur.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 januari 2010 15:37

  Ja, vi SKA köpa klösbräde modell lyx. Har bara inte hunnit än, just nu klöser han klorna på dörrmatten. Men skräcken är att han ska stå och mys-trampa i Erics rullstol, då hjälper inga klösbrädor i världen. Det blir punka på dynan.   Hur so...

Av Maria - 25 januari 2010 09:05

  Sådan husse, sådan katt.... Här tycker han om att ligga... Hoppas bara han inte fäller ut klorna, för då kan det bli knas...       "Norrlandskavajen" är mjuk å mysig att ligga på också....       Han är ju för go vår lille kil...

Av Maria - 22 januari 2010 17:44

Kollade på "På smällen" förut och då riger de från städ och undrar om jag kan jobba idag. Så 13:30-17:00 har jag städat...tragiskt stora golvytor..såna som ingen städerska skulle göra utan skurmaskin, men då jag inte har erfarenhet av det så var...

Av Maria - 22 januari 2010 08:45

  Igår runt 18-tiden kom vi hem med katten som fick namnet Yamas... Han är väldigt pratig av sig.. Går och pratar mest hela tiden..utom när man lägger handen på honom, då spinner han som ett helt tröskverk. När vi kom hem så var han väldigt nyfik...

Av Maria - 21 januari 2010 17:56


  Yamas... (Getas när Fredrik är här)    

Ovido - Quiz & Flashcards