Alla inlägg under juni 2009

Av Maria - 10 juni 2009 14:59


Idag åkte jag till skolan i samma jacka som jag haft hela vintern... och jag frös.. Detta är så illa... Men..inte för att jag är sommarfreak, men jag vill ju inte behöva ha massa tjocka kläder på mig...


Så... nu är det rättegång... hoppas allt går bra och att fanskapet döms till ett jävligt långt straff... Det kan han gott ha.


Men... har inte så mycket på hjärtat just nu, återkommer kanske senare ikväll eller så...


Om Malin släpper ifrån sig datorn :p



Av Maria - 9 juni 2009 21:09


 I morgon ska en vän till mig, vi kan kalla honom Victor, på rättegång... En pundare pistolhotade honom i vintras och i morgon är det rättegång.

Jag är måttligt rädd över saken att denna Stefan ska punda till och söka upp Victor och hota honom igen för att han vittnade mot Stefan... Pistoler är inte roliga saker direkt...


Jag hoppas såklart att Stefan får sitta häktad i väntan på att domen faller.. Och att han sen får ett långt straff...


Stefan har alltså gjort mer än bara pistolhotat Victor...


I övrigt en tråkig dag med massa regn och blåst... Men min almanacka säger att det är sommar, men varför har jag tagit fram jackan inför morgondagen...?




Av Maria - 8 juni 2009 14:19


Jag kan börja svara på Victorias frågan om sommarjobb där Eric bor.. Jag har redan sommarjobb fixat här, men har sökt en massa i Vara där jag säger att jag är fri från skolan i januari.

Ska gå runt på de olika ställena och presentera mig nu när jag åker upp nästa gång..

Tusen tack för sängerbjudande!! Det betyder verkligen mycket för mig att veta att jag inte riskerar att stå på gatan under vintern. =)


Annars... kort dag i skolan, slutade redan 10:10 så då åkte jag till Sölvesborg, sålde lite smycken, fick lite pengar för att köpa en grej... typ.. Ett hemligt paket kan man kalla det... Kommer till Eric om ca 4 dagar.. :)

Sen kommer jag dit om 1 månad och då så...


Nu ska jag läsa min bok inför seminariet på fredag... 


 Puss & Kram till min Krympling <3


Av Maria - 7 juni 2009 18:31


Jaha... bostadsfronten måste lösas... Har lagt ut en annons på blocket.se om att hyra ett rum. Så nu är det bara att vänta och se...

Hoppas på napp, då annonsen ändå kostade 110:-


Känns så onödigt med lägenhet då jag vill slippa stå med dubbla hyror sen..


Övrigt då... söndag.. helgen är slut.. alla andra studenter typ har sommarlov, utom vi.. 1 vcka kvar.

Helgen har varit lugn och tråkig, men skön ändå.. 


Det var väl ungefär vad jag har att förtälja just nu... Bara invänta måndag och en ny, sista skolvecka..

Av Maria - 7 juni 2009 14:05


...den som jag hittade.. den som egentligen blir för dyr för mig.... 

Nu betalar jag 2117 :-/mån och jag klarar mig rent ekonomiskt.. men det är inte så att jag skulle klara en oförutsedd utgift. Har inte så mycket pengar på kontot, men jag tror jag klarar mig till nästa "lön"


Hyran på den 1:an jag hittat ligger på 3046 :-/mån  Alltså 929 :- dyrare.


Om det är knapert nu, vad ska det då bli sen?

Det funkar inte..jag kommer inte ha råd att bo i den lägenheten.. men jag känner ändå att jag Måste anmäla intresse på den och ta den om jag får den... men.. resten då?? 

Vad ska man leva på? Nudlar, vatten och luft...

Ska jag helt enkelt flytta nu och ta den resterande delen på distans? Kan man göra så...


Fan vad jag hatar denna ovisshet... 

Av Maria - 7 juni 2009 11:25


Jag förstår inte allt för tillfället.. men det kanske inte är meningen...


Nu vill jag åka till Eric.. behöver få en kram just nu.. 

Av Maria - 6 juni 2009 21:07


Jag skulle vilja få tag på ett rum att hyra. Hur bär man sig åt då?

Var hittar man en snäll själ som hyr ut ett litet rum åt lilla mig..?


Känns inte alls lockande att ta en dyr lägenhet där jag ska bo i 4 månader för att sen flytta och då troligen stå med dubbla hyror i 3 månader..

Det vore bra om någon hade ett stort hus, eller kanske inte så stort, men med ett extra rum att låna mig för en inte allt för dyr hyra.


Men var ska man leta då? Hur hittar man sådant och hur vet man att en total främling är "seiös"? Ska man våga bo hos någon man aldrig träffat?

Fast, ett rum hos ett gammalt par, vad vet jag...


Tankarna är många, det enda jag vet är att jag måste lösa detta..  Vill ha lite klarhet över detta så man slipper grubbla..

Men men. jag ska anmäla intresse för en lägenhet i morgon, en lägenhet jag egentligen inte vill ha då jag anser att den är för dyr för vad min plånbok klarar av.


Fan, varför så komplicerat...


Av Maria - 6 juni 2009 12:23


...att jag tycker om Eric så sjukt mycket

Ovido - Quiz & Flashcards