Alla inlägg den 11 november 2009

Av Maria - 11 november 2009 21:27


...nu ska vi lägga oss... Jag och min lilla febriga krymplis..

Hoppas nu bara att det är en vanlig feber som är borta i morgon..


Så... godnatt där ute i cybervärlden...

Av Maria - 11 november 2009 09:49


 


Pluggar för fullt om dagarna nu.. Valbara kursen har börjat och jag läser geriatik och lindrande vård.

Geriatrik är då läran om åldrandets sjukdomar

Lindrande vård är vården i livets slut, den paliativa vården. Första uppgiften i lindrande vård handlade om kriser och existentiella frågor. Småklurigt men gick ändå bra. Fick tilbaka arbetet igår och som betyg stod det VG! Då hade jag dock missat att svara på den ena krisreaktionen. Ska komplettera idag tänkte jag, sen fortsätta med kommunikation.

Det är riktigt svårt tycker jag. Men det löser sig nog..


Igår bestämde vi att vi skulle lägga oss tidigt, som omväxling.. Filmen var klar runt 22-tiden då vadr det dags att duscha, sen la vi oss och hade allmänt mys, pratade och så... hux flux var klockan 00:30

Så skulle vi sova i sängen också då den är skönare än bäddsoffan, men det blev grymt varmt, så vid 3-tiden i natt gick jag up och bäddade ut soffan.. Hann inte mer än lägga oss innan vi sov som små barn..


Vi kom iaf upp tidigt idag och det är alltid nåt. I kväll kommer jag inte vilja sova alls, sista natten här på hur länge..? 6 veckor om jag har otur...

Nu har man varit bortskämd, varit här varannan helg och jag känner att jag inte riktigt orkar med 6 veckor!! måste lösa detta på nåt sätt.. frågan är bara hur...


ja ja... snart dags att hämta ut tågbiljetterna till hemresan.. usch...


mitt hjärta blöder...



Ovido - Quiz & Flashcards