Alla inlägg den 13 november 2009

Av Maria - 13 november 2009 17:16

Åkte då hem igår från Vara..

Tåget gick 16:28 och jag skulle vara i Karlshamn 21:30


Var i Nässjö kl 18:43 och skulle vänta där i ca 10 minuter, lagom tid tyckte jag..men sen var det förseningar, först 19:40, nästan en hel timme.. lagom trist.. Men om det bara var en timme så hade jag inte gnällt.

Någon i Norrköping hioppade framför tåget så Nässjö lämnade vi med buss 21:10 så 2½ timme där var inte något jag hade lust med..


Så hemma var jag 01:45, ett antal timmar för sent..

Det blev alltså buss från Nässjö till Karlshamn. Suck säger jag..


Om nu folk ska ta livet av sig så kan de väl välja bättre sätt...

Jaja.. stackars lokföraren säger jag bara.


Nu ä'r jag tillbara då i karlshamn för att vi skulle ju se film i skolan, men den hade vi redan sett så det blev inget med det.. Hemresa i onödan känns det som nu.

Ska kolla på måndag hur mycket Helene vill träffas sen ska vi smälla av geriatriken fort, så kan jag åka tillbaka till Vara snart igen.. Stanna längre denna gång hoppas jag.


Men, nu ska vi dricka lite kaffe här innan studierna väntar..


Ovido - Quiz & Flashcards