Alla inlägg den 17 december 2009

Av Maria - 17 december 2009 14:08

Sista provet är gjort, i morgon är det sista dagen på praktiken, sen lördag är det städa som gäller och på söndag åker jag till Vara.

Skulle inte åka förrän på tosdag egentligen, men då jag fått mer gjort än jag trodde jag skulle hinna så åker jag tidigare.

Känns inte så kul att sitta i en lägenhet där allt är nedpackat.


Sitter i skolan nu, har lämnat in sista boken, tog en kaffe med Majlis och pratade lite med Ove och Lena.

Grymt vilka bra lärare vi har haft detta år, alla 3 men Ove är något extra.

Tän om alla lärare var som honom, en sån som kan få alla lektioner att bli intressanta..

Detta skolår har varit tufft, fram till sommaren var det riktigt, riktigt roligt men efter sommaren så blev det mindre kul.

Inte så många lärarledda lektioner, för mycket basgruppsarbeten, redovisningar och prov.


Men nu är det slut! Jag är färdig nu!

Inte fått betyget än, men jag är färdig undersköterska nu och det känns skönt.

Det första jag dock ska göra efter flytten är att kolla upp distanskurser, jag vill läsa sjukvård. Ångrar att jag inte valde det som valbar kurs, men geriatrik och lindrande vård har varit riktigt lärorikt och intressant.


Det värsta med att flytta är att jag inte kommer kunna träffa djuren... Lämna blekinge utan att få borra in näsan i pälsen på Zelda.. Känns förjävligt rent ut sagt.. Men Eric är inte den som är den, han vet hur ledsen jag blev och sa direkt att vi åker ner till Blekinge på semester i sommar, om vi hinner fixa bilen..

Jag hoppas det.. Vill så gärna träffa Zelda..

Ja, Kajsikum och råttorna också, men inget går upp emot Zelda..

KAJSIKUM   


 

ZELDA    


Men men... dags att handla lite mat nu.. ladda upp med fiskbullar eller nåt sånt..

Sen ska jag äntligen äta riktig mat 7 dagar i veckan..


Ovido - Quiz & Flashcards