Direktlänk till inlägg 15 november 2009

VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG....?

Av Maria - 15 november 2009 09:32

Har läst på nyheterna om en 15 årig kille i Göteborg som är anhållen för grov våldtäkt, våldtäktsförsök och sexuellt ofredande.

Sen i morse läste jag på texttv om ett gäng tonåringar i Örebro som utsatta 2 13 åriga flickor för en gruppvåldtäkt.


Var har det blivit fel? Det är helt sjukt!!

 

 

Sen svarar jag lite här på kommentarer...


Krister, anledningen till böcker är bla för att jag sitter hos Carina och har bara en dator med internet och där sitter Carina, så jag kör på böcker, fungerar alldeles utmärkt, känns dock lite ovant att slå i böcker ist för internet.

Så besök i Nyehusen, får ta det när vi ska åka hit, vet dock inte när det blir, men det märks.


Malin, skolan går bara fint, inte så länge kvar nu.

5 veckor och 2 dagar, sen flyttar jag från Karlshamn och innan des måste vi verkligen ses!! Det är verkligen för länge sedan.


Nu ska vi sätta igång att plugga här, ska skriva en vårdplanering om lilla Britt, 85 år.

Förstår dock inte varför vi ska göra det när man som undersköterska Inte får skriva vårdplanering...

Sen ska vi skriva fallbeskrivningar.. Men varken jag eller Carina känner att man lär sig något av det, så vi ska se om vi inte kan få fördjupa oss i vanliga gereatriska sjukdomar istället.


  
  
  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 januari 2010 15:37

  Ja, vi SKA köpa klösbräde modell lyx. Har bara inte hunnit än, just nu klöser han klorna på dörrmatten. Men skräcken är att han ska stå och mys-trampa i Erics rullstol, då hjälper inga klösbrädor i världen. Det blir punka på dynan.   Hur so...

Av Maria - 25 januari 2010 09:05

  Sådan husse, sådan katt.... Här tycker han om att ligga... Hoppas bara han inte fäller ut klorna, för då kan det bli knas...       "Norrlandskavajen" är mjuk å mysig att ligga på också....       Han är ju för go vår lille kil...

Av Maria - 22 januari 2010 17:44

Kollade på "På smällen" förut och då riger de från städ och undrar om jag kan jobba idag. Så 13:30-17:00 har jag städat...tragiskt stora golvytor..såna som ingen städerska skulle göra utan skurmaskin, men då jag inte har erfarenhet av det så var...

Av Maria - 22 januari 2010 08:45

  Igår runt 18-tiden kom vi hem med katten som fick namnet Yamas... Han är väldigt pratig av sig.. Går och pratar mest hela tiden..utom när man lägger handen på honom, då spinner han som ett helt tröskverk. När vi kom hem så var han väldigt nyfik...

Av Maria - 21 januari 2010 17:56


  Yamas... (Getas när Fredrik är här)    

Ovido - Quiz & Flashcards