Direktlänk till inlägg 26 november 2009

STUDIEBESÖK OCH AWARD

Av Maria - 26 november 2009 15:34


Fick en fin utmärkelse idag av Iq Badboll Tusen tack för den  


  


Annars... Jag och Carina var på hörselvården i Karlskrona på studiebesök. Ett givande besök faktiskt! Vi gick igenom de vanligaste typer av hörapparater och hörselhjälpmedel och hur man rengör, byter rör, hur hörseltester på spädbarn och barn går till.

Sen har vi fortsatt prata om vaccinet.. att ta eller inte ta.

När man läser listan på biverkningar så blir man ju rädd. Dödsfall, stroke, epilepsianfall, koma, hjärtbesvär osv så blir man ju rädd.


Men.. jag ska ev göra det i morgon.. Men som sagt..vi får se.

Jag är så rädd för allvarliga biverkningar så vi får se helt enkelt.

Sen tycker jag att skolan är bra orättvis.. Vi ska ha 2 prov på kort tid och vissa ska inte ha några prov alls..


Hur ska vi hinna plugga till prov när praktiken kommer igång? På tisdag så kommer jag åka 06:30 och vara hemma igen 17:45

Då ska man laga mat, äta, diska och duscha.. Klockan lär hinna bli 20 innan man är helt klar.. hur ska man då hinna plugga dessutom?


Fattar inte hur de tänker när de planerar in detta så dumt..


 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

26 november 2009 20:32

Hm, jag rodnar. För jag tillhör väl de där "vissa som inte..." Fast med min lärare vet man aldrig. Kan komma ett mail i morgon...
Fast å andra sidan har jag 17 inlämningsuppgifter som kommer att betygsättas var och en. Visserligen inget att läsa på. Visserlgen att ta direkt från böckerna. Eller är det så enkelt... Nja, vissa av frågorna är sådana där jag måste lämna egna exempel, visa att jag kan eller förstår.

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 januari 2010 15:37

  Ja, vi SKA köpa klösbräde modell lyx. Har bara inte hunnit än, just nu klöser han klorna på dörrmatten. Men skräcken är att han ska stå och mys-trampa i Erics rullstol, då hjälper inga klösbrädor i världen. Det blir punka på dynan.   Hur so...

Av Maria - 25 januari 2010 09:05

  Sådan husse, sådan katt.... Här tycker han om att ligga... Hoppas bara han inte fäller ut klorna, för då kan det bli knas...       "Norrlandskavajen" är mjuk å mysig att ligga på också....       Han är ju för go vår lille kil...

Av Maria - 22 januari 2010 17:44

Kollade på "På smällen" förut och då riger de från städ och undrar om jag kan jobba idag. Så 13:30-17:00 har jag städat...tragiskt stora golvytor..såna som ingen städerska skulle göra utan skurmaskin, men då jag inte har erfarenhet av det så var...

Av Maria - 22 januari 2010 08:45

  Igår runt 18-tiden kom vi hem med katten som fick namnet Yamas... Han är väldigt pratig av sig.. Går och pratar mest hela tiden..utom när man lägger handen på honom, då spinner han som ett helt tröskverk. När vi kom hem så var han väldigt nyfik...

Av Maria - 21 januari 2010 17:56


  Yamas... (Getas när Fredrik är här)    

Ovido - Quiz & Flashcards