Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Maria - 17 februari 2009 16:48


Grupparbete då i skolan.. Pratar om gravt synskadade.

En tanke slog mig idag.. En sån simpel tanke.. En blind tjej, hur vet de när mensen kommit eller rent av försvinner...? Jag menar.. när mensen kommer så märks ju det av att det blir lite rosa innan det sätter igång.. men en blind? Det kan ju lika gärna vara flytningar.. Och när sen mensen är slut.. Hur märker de...


När de ska sortera tvätt, hur gör de då?


Har du mer funderingar så lämna en kommentar..


Hur som.. Jag sitter å funderar lite och har tänkt.. (ja Krister, jag klarar av att tänka)

Jag skulle vilja gå på bibelstudier.

Jag håller på nu att läsa bibeln, men då den är lite klurig att läsa och jag inte är någon bokmänniska så tappar jag suget när jag inte riktigt förstår allt.. Undrar om bibeln finns i sån, Bibel for dummies..? Eller som ljudbok... ;)

Hmm..ljudbok, vem vill man då ha som uppläsaren? Och vem vill läsa bibeln högt..?


Hur som..


Nu är det dags att äta...

*I Jesu namn till bords vi gå, välsigna Gud den mat vi får*



Av Maria - 17 februari 2009 08:04

Herre Jesus Kristus,
du såg mig innan jag föddes,
i din bok var de redan skrivna,
de dagar som hade formats
innan någon av dem hade grytt.
Din tanakar, Gud, är för höga för mig,
väldig är din mångfald.
Amen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards