Alla inlägg under april 2009

Av Maria - 17 april 2009 22:13


Vaknade kl 6 när Jennys klocka ringde, men somnade om till runt 7..

Låt kvar och bara mös ett tag innan det var dags att gå och handla lite frukost och sen duscha...


Jobbade 14-20 och det har varit lugnt idag.. Som elev får man inte göra så överdrivet mycket, men det blir nog bättre.

Har dock en massa tid till sånt man brukar sakna med detta yrke...att prata med de gamla om livet och nuet.


Det uppskattar jag väldigt mycket.

Jag är så van vid att jobba på demensboende så detta är guld värt!!

Dock segt att komma igång med vad man faktiskt pratar om.. Jag är inte van vid att kunna prata och dessutom få respons.. Det är kanon.


I morgon blir en lång dag.. 8-20 så då är man nog seg när man kommer hem. Sen samma pass på söndag.


Men, jag trivs. Det är kul.. :)


Kram å sånt..


Av Maria - 16 april 2009 18:06


Denna text av Mike Tramp är verkligen fin och värd att tänka på :)

Sen är han grymt snygg att titta på.. *ohh..yes!!* 


Have you ever told your mother
That she was more than God
And for all the life she gave you
You would give her twice as much
Have you ever told your father
You were angry that he left
And when both of you got older
Did you tell him you'd forgive
Yes I have

Have you ever loved your woman
With everything you got
Have you told her that without her
Life is really not a lot
Have you ever held your new born
And looked into his eyes
When you saw your own reflection
Were you man enough to cry
Yes I was

Should have done it long ago
Now I know
What I didn't long ago
And I know that life gets shorter
Every day we lose a day
So I want you all to know
That I love you

What do we wait for
When we keep our feelings
Locked up and to ourselves
We hesitate but soon we all regret
When we find the door has closed
And we're too late

Have you ever held a loaded gun
And pressed it to your head
Did you think of all the ones you loved
And the life that you have left
Have you ever told your friends
That they mean everything to you
Did you tell then that you'd be there
And help their dreams come true
Yes I have

Av Maria - 16 april 2009 16:28


Ledig idag då.. SOVMORGON!!

Sov till 7:50 och kände mig såå utvilad :) Jobbar kväll i morgon och sen lördag & söndag är det 12-timmars pass.. Lagom tufft men det får gå..


Åkte till Jennys jobb och blev bjuden på lunch och hjälpte till lite på lagret.. Sen åkte vi in till stan..

Ska bort å hälsa på folk så småningom.. Ska bli kul faktiskt!! Hmm... Eric & Hanna, Fredrik, Jerker, Johan och Simone, Anders & Marlén..


Skulle egentligen till mamma idag, men hon är sjuk så jag åker nog till henne på lördag eller söndag och stannar någon natt.. typ till tisdag eller så...


Fortfarande skönt att vara "hemma" och det är härligt mycket man kan göra på lediga dagar..

Blekinge och Sölvesborg är väl fint, men folket är mycket speciellt..

Jag kommer nog alltd vara den "jävla nollåttan" som man inte ska umgås med.

Jag har bott där i 4½ år men har INGET socialt liv alls.

Det är mycket trist faktiskt. Har lite högre krav på tillvaron.. Saknar Jenny massor och min familj.. Nu har man träffat alla småttingar, Rebecca och Leon och det smärtar att missa dom och hur stora de blivit.


De är så extremt söta å fina.. :)


Men men.. nu ska jag dricka kaffe sen ta en sväng till affären så man kan diska sen också.. Blir lätt mat ikväll, omelett med bacon och majs.. Massa gott det :)


Puss & Kram

Av Maria - 15 april 2009 19:10


Vaknade kl 5...tyvärr.. hade gärna sovit tills klockan ringde, men jag har inte vaknat 100 gånger i natt..


Bussen gick 06.35 och jag var på jobbet kl 8.

Boendet då.. Det är 9 boende varav 7 söta små damer. Redan första dagen satte de mig på prov. Linda ben och sätta på stödstrumpor på en med väldans ömma ben. Stödstrumpan var inga problem, det har jag ju gjort många gånger. Linda ben var värre.. men jisstanes vad bra det blev trots at jag var typ övervakad..


Detta med att iakta jobbet första dagarna kändes för trist så jag körde igång på riktigt direkt.

Personalen är kanon, lite sarkastisk humor mellan både boende och personal. Vi har alltid kul skojar jämt och tanterna har Verkligen humor!!


Så, det verkar som att jag kommer trivas.. liten incident dock, men inget som hamnar här.


Nu ska jag snart äta lite.. Har halvstädat kan man säga.. Ska väl sen ut & gå.. Njuta av kvällssolen.. Livet leker och sthlm är härligt!!


Puss & Kram


Av Maria - 14 april 2009 19:00


Dag ett på Oxbackshemmet är avklarad :)


Så, första intryck då..??!?? Jo, KANON!!!


Kanonbra personal, vårdtagarna verkar vara jättemysiga.. Särskilt en dam, som är mycket trevlig.. Söt och rolig.


Sov dock uselt i natt också, så jag var Inte kaxig när klockan ringde i morse...

Nu vill jag bara ha en hel natts sömn.. Är det mycket begärt tro..??


Jaja.. snart mat..


Puss & Kram

Av Maria - 13 april 2009 20:58


Vaknade 03:15 i natt och kunde INTE somna om.. kändes som att sova i en bastu...

Gick upp vid 6 för att åka till Södertälje och kolla in praktikplatsen och få schema å sånt..


Skulle sen åka till mamma i Gnesta, men hon var ju inte nådigt förkyld och sjuk ville jag inte bli så jag drog hem till Andreas ist...

Vi mötte sen Linda, Leon och Rebecca på tuben för att åka till farsta och hälsa på syrran..


Sen bar det av till Norsborg för att hälsa på hos Tez, Fazze och hunden Bosse.. Sen åkte jag hem.. Och här är jag nu...


Snart sovdags, kompensera somnbristen i natt..


Av Maria - 12 april 2009 22:25


Skulle blogga om dagen och lägga in bilder, men batteriet i kameran dog så jag lägger in de bilder jag hann få in..

Vi var då i Solna idag på påskmiddag och vårat trevliga gäng bestod av Jenny, Nina, Joakim, Tez, Fazze, Elli och Kocken Ove.

Först fick vi öl och Sellerisnittar innan det var dags för förrätten som bestod av en bloody Mary-apetizer, huvudrätten var en inbakad lax, färskpotatis, sallad och mousserande vin till det, efterrätten var en chokladparfait, sommarbär och rödsås och kvällen avslutades med kaffe och whiskey.

Härlig kväll i trevligt sällskap.


Av Maria - 11 april 2009 20:09


La mig vid 3 i natt..satt och pratade med Fredrik.. sen somnade jag och sov till 8.. gick ut på promenad runt Västertorp och Fruängen..

Sen kom jag tillbaka hem och åt frukost, Jenny sov..och sov..och sov..


Sen mötte jag Andreas på T-centralen och vi tog bussen längst ut på Djurgården.. Sen gick vi längst vattnet bort till grönan och tog då färjan över till Slussen och vidare ut mot Årsta.. Andreas skulle bjuda på kebab.. och där snackar vi mycket mat.. extremt mycket mat..

Men det gick ner.. Sen tillbaka till Jenny och sitter nu här helt slut och ska tydligen iväg och glo på film... men det har jag inte superlust till.. men men...


Så är det.. jag är typ trött.. å så... men men...


Ovido - Quiz & Flashcards