Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Maria - 6 oktober 2009 18:04

Igår skulle jag köpa nytt garn till mina pulsvärmare och hittade även ett litet broderi som jag köpte..

Så idag då jag satt med Carina så stickade hon och jag sydde och vi snackade massa goja som vanligt..

Mitt i tystnaden säger jag att "Det är ett jäkla pill att hitta hålet när man kör bakifrån"

Behöver jag säga att vi fick oss ett gott skratt här. Jag menade ju såklart att köra nålen in i rätt hål på broderiet då hålen är så små, men kul lät det...


Ja, vi kanske fick oss en liten snuskig tanke, men det skulle nog alla få i det läget :)



Av Maria - 6 oktober 2009 12:21


Vi har fått en lite klurig skoluppgift.. Vi ska intervjua en svensk och en utlandsfödd för att fråga om uppväxten, föräldrarna, rasism o.dyl

Men om man nu inte känner någon utlandsfödd, ska man då bara flyga på första bästa på stan eller...?

Nu har jag dog tur, tror jag.. Jag känner en tjej från Rumänien och en från Island, inga större skillnad rent kulturellt kanske, men som man säger, "man tager vad man haver"

Så, nu hoppas jag bara att de jag mailat svarar på frågorna.

Helst ska de vara unga, men hur unga?

Jag som är 30 har en syn på unga men Carina som är 49 har en annan syn.

Väljer man ung utifrån sitt synfält eller är ung en person i 20-års åldern?


När det gäller svensk så har jag iaf intervjuat Malin som är 18 år. De utlandsfödda jag intervjuat är väl i 25-28 års åldern tror jag.. Frågan är, räknas det som ungt?


Hur som, var hos gyn idag för årliga cellprovskontrollen.. Nu är det bara att vänta i 3 veckor för att se om man klarade sig.. Nån operation vill jag aldrig mer vara med om för det är smärta!

Men vi får se.. Hoppas kan man alltid.


Nu ska vi nog snart sticka lite i väntan på svaren från mina intervjuer.. Bara en kvar nu så vi får väl se hur det går.


Puss & Kram och Carinas små killar hälsar :)



Ovido - Quiz & Flashcards