Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Maria - 30 oktober 2009 11:27


Kort dag i skolan, har varit i metodrummet och pratat katastrofmedicin, första hjälpen och sen fanns tid över för praktiska övningar.

Vi satte kateter, testade olika stomier och tog blodprover.


Känns bra att kunna detta med att sätta kateter och spola kateter då det är så pass vanligt inom vården.

Stomier har jag lite erfarenhet av, men är alltid nyttigt att få öva ändå. Denna jag satte var med platta som man fäster påsen på och det var nytt för mig, då fick man även klippa hålet i rätt storlek.

Har själv bara testat stomier som man fäster direkt på men har nu lite större erfarenhet.


Vemprovet gick bra denna gång också, erbjöd Rebecca att få ta ett på mig, men hon vågade inte..


Är nu hos Carina, ska Inte plugga idag, det gör vi i helgen istället.

Gör mig ingenting att sitta en lördag eller söndag att plugga då jag ändå inte har så mycket för mig.

Har visserligen första säsongen dvd box med MacGyver hemma, men det hinner jag i veckan :)


Ovido - Quiz & Flashcards