Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Maria - 18 oktober 2009 14:16


I natt drömde jag.. Jag satt på ett fint café och fikade med Jesus.

Ingen annan såg honom, de såg bara mig sitta och prata för mig själv...


Men det var en mycket trevlig dröm, med intressanta samtal och jag vaknade i morse..så lätt i kroppen på något sätt.. Och det bästa.. Jesus var precis så trevlig som jag trodde :)


Nu är jag hos Carina igen, vi ska förbereda inför redovisningen.. Visst, vi "offrar" helgen, men vi kommer ju inte direkt vara sysslolösa i veckan heller. Mycket som ska bli bra inför torsdagens redovisning och inlämning.


Så IqBadboll, Du ser inte Guds kärlek, då du inte tror på honom.

Jag själv känner att med Guds närvaro klarar jag motgångar på ett bättre sätt.

Det är ju inte så att det inte händer negativa saker i ens liv bara för att Gud finns där, men hur man väljer att tolka motgångarna med eller utan Gud i sitt liv.


Gud sätter oss och vår tro på prov. Sen beror det ju på om du känner att du har en Gud, som du tror på.

Tror du inte så ser du inte allt det fina.


Sen har jag själv haft en undran.. Varför anser icke-troende (inte alla såklart) att det är okej att se ner på oss som tror..?

Ja, Jag tror! Men det ger inte dig rättighet att klanka ner på mig.

Ni som inte är troende behöver ju inte reflektera över min tro. Umgås du med mig, du får svära hur mycket du vill, klä dig hur du vill.. Göra vad du vill med ditt liv.

Ja, jag svär också och tror inte jag hamnar i helvetet för det.

Jag råkar bara ha en tro och jag vill att vi alla ska respektera varandra, oavsett religiös tillhörighet, hudfärd, musiksmak eller annat totalt ovesäntligt!!


Det enda jag begär är lite respekt!'


Tack!


God bless you!



Ovido - Quiz & Flashcards