Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Maria - 17 oktober 2009 16:43


Skulle ta sovmorgon idag, men vaknade 6:20... somnade dock om en liten stund.

Sen ringde jag och väckte Eric innan det var dags att gå till Carina för att plugga.

Just nu har vi ett stort arbete om kulturkrockar inom den svenska vården.

Vi skriver om judendomen och det skiljer sig inte så himla mycket från oss "vanligt" kristna.

Jag känner dock lika starkt varje gång jag läser om judendomen att det tilltalar mig väldigt mycket.

Måste säga att vi arbetat väldigt effektivt, vi har inte så himla mycket kvar, dock det svåraste.. Att jämföra alla delarna i vårat arbete mellan judendomens kultur med vår egen kultur.

Sen började vi prata om böner och denna böns slut tycker jag inte om...


Gud som haver barnen kär,
Se till mig som liten är!
Vart jag mig i världen vänder,
Står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går.
den Gud älskar lyckan får.


Gud älskar alla människor (även om inte alla har förstått det än).


Nej, bättre slut är


Gud som haver barnen kär,
Se till mig som liten är!
Vart jag mig i världen vänder,
Står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går.
Gud förbliver fader vår.


Sen då.... dagens plugg hade vi tänkt avsluta med pizza och vin, vilket jag tycker är en trevlig idé som Carina kom med.


Så nu är det bara 6 dagar kvar tills jag åker till Vara igen :)

Något som jag längtar efter.. Behöver en kram nu...


Ovido - Quiz & Flashcards