Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 11 februari 2009 08:00

Gode Gud
visa mig en väg när splittring och söndring hotar din kyrka.
Hjälp mig att möta konflikter och svårigheter
och inte blunda för dem.
Led mig tillsammans med mina medvandrare
allt djupare in i den enhet du vill ge oss.
I Jesu namn
Amen.

Av Maria - 10 februari 2009 21:48


Tack för att www.helgon.net finns


Där finns min vän som är mycket, mycket snäll :)

Vore det inte för helgon så skulle jag missat honom ju och det vore mycket tråkigt.. Vänner är något jag inte har många av, men några.. Eric är en:)

*ja Malin, du är också en ;)


Nu är det verkligen bevisat att man kan träffa vänner på internet, ha en fin vänskapsrelation med någon man inte träffat..


Sen är han lite lik Brandon Lee på denna bilden tycker jag.. Eric själv tycker då att han måste vara mycket snygg :)


Min Eric :)

Av Maria - 10 februari 2009 18:21


Jaha..då var det ultraljud idag och som jag misstänkte så skulle det inte visa något alls..

Lagom kul då jag vet vad detta innebär..


Skolan då i övrigt.. har påbörjat arbete nu om funktionshinder och våran grupp ska jobba med synskadade/blinda.

Ska maila en tjej och ställa lite frågor sen ta redan på massa ord, kolla upp hjälpmedel som vi sen ska fixa fram för att kunna visa upp..


Låter inte lätt, men vi ska försöka..


Blir inte mer blogg här, måste plugga nu..



Av Maria - 10 februari 2009 17:51


Idag skulle du fyllt 3 år! Saknaden efter dig är enorm. En stor bit i mitt hjärta fattas..

Älskade lilla vän..

Av Maria - 9 februari 2009 19:04


Här är då våra små barn som badar..

Är de inte underbara =)

Av Maria - 6 februari 2009 21:16


Surfar runt bland nostalgiska bilder och saker och sist men inte minst... Glassar..

Hittade då en bild från 1986 års glassar..

Nån mer än jag som saknar exempelvis: Snack, Bubbel Pop, Joker, X17.... Och kolla priserna.. Underbart..

Och inte 150 000 olika sorters Skit-Magnum..


Jag vill tillbaka till 80-talet!!! Bästa årtiondet ever.. Ja, förutom de tragiska kläderna och frisyrerna.. haha.. Det var tider det :)

Av Maria - 5 februari 2009 09:37


Känns inte bra, men nu är det gjort.. Vi satt på lektionen igår och då kom massa nya saker som vi skulle kunna tills idag och 3 frågor på provet var sånt vi gick igenom igår.. Hur ska vi hinna lära oss..?


Kändes inte alls bra.. men man vet ju aldrig, det kan ha gått vägen..


Så sa han som jag inte tycker om ( nej Krister inte du, den andra) att, men du Maria du får ju alltid MVG.

Jag har då fått ett MVG i hela mitt liv och det var på första provet här.. Så sa jag att Förra provet fick jag ju IG på och tvingades göra om det, är du njöd nu..?

Han påstod att han inte alls förstod vad jag menade... men han hackar ju på mig varje gång vi pratar om prov..


Han är irriterande.. men men... Jag är inte ensam av att inte fixa honom... jaja.. Nu ska jag läsa inför redovisningen vi har efter rasten..


Av Maria - 4 februari 2009 18:44

Wedding Song

I love you more than ever, more than time and more than love,
I love you more than money and more than the stars above,
Love you more than madness, more than waves upon the sea,
Love you more than life itself, you mean that much to me.


Ever since you walked right in, the circle's been complete,
I've said goodbye to haunted rooms and faces in the street,
To the courtyard of the jester which is hidden from the sun,
I love you more than ever and I haven't yet begun.


You breathed on me and made my life a richer one to live,
When I was deep in poverty you taught me how to give,
Dried the tears up from my dreams and pulled me from the hole,
Quenched my thirst and satisfied the burning in my soul.


You gave me babies one, two, three, what is more, you saved my life,
Eye for eye and tooth for tooth, your love cuts like a knife,
My thoughts of you don't ever rest, they'd kill me if I lie,
I'd sacrifice the world for you and watch my senses die.


The tune that is yours and mine to play upon this earth,
We'll play it out the best we know, whatever it is worth,
What's lost is lost, we can't regain what went down in the flood,
But happiness to me is you and I love you more than blood.


It's never been my duty to remake the world at large,
Nor is it my intention to sound a battle charge,
'Cause I love you more than all of that with a love that doesn't bend,
And if there is eternity I'd love you there again.


Oh, can't you see that you were born to stand by my side
And I was born to be with you, you were born to be my bride,
You're the other half of what I am, you're the missing piece
And I love you more than ever with that love that doesn't cease.


You turn the tide on me each day and teach my eyes to see,
Just bein' next to you is a natural thing for me
And I could never let you go, no matter what goes on,
'Cause I love you more than ever now that the past is gone.


Ovido - Quiz & Flashcards