Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Maria - 13 mars 2009 19:09


Idag efter datan så skulle vi vara i metodrummet och träna på att ta puls och blodtryck.

Jag fick fram att Jennys puls låg på 68 och Irmas bltr låg på 140/60


Mitt bltr låg på 110/60, lite lågt, men ingen fara lixom.. Hellre för lågt än för högt..


Min puls vet jag inte..det var ingen som kollade... Jag kan ju kolla själv nu... så, häng kvar...

Så... puls 68 slag/min. :)


Annars då.. läst Dilledagboken, kacklat med systerdotter och Krympling i telefon.. Ätit plättar..


Hur kommer det sig att plättar är godare än pannkaka?? Det fattar jag inte.. men så är det..

Nu ska jag buffla upp mig i soffan och läsa lite till, sen blir det nog till att bada lite..


Puss & Kram..

Av Maria - 13 mars 2009 09:03


...en finsk fyllbults berättelser..


Läs och skratta.

Men, läs INTE i tysta vagnen på tåg eller på bibliotek, du blir garanterat utslängd illa kvickt!!


Fan vad jag har ont i skrattmusklerna...

Ovido - Quiz & Flashcards