Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Maria - 14 mars 2009 20:35


Detta är då vad jag har läst... Utdragen kommer då från den 31/3-98 och jag har haft grymt kul.

En så sjuk bok att det inte är sant..


...Granngubben har en moppe som jag bad att få låna medan jag skulle åka bort till Alko. Eftersom det var min födelsedag lånade gubben ut sin gubbmoppe. Han har bergis storlek 65 på sitt huvud.

Han klagar alltid på att han har så ont i nacken. Om jag var tvungen att gå omkring med en sån stor melon spetsad på matkanalen skulle säkert ryggen vara bedövad hela vägen från höfterna.


Jag drog på mig fyra mössor och ändå satt hjälmen löst. Trots detta tog jag moppen till Alko. Gubben sa inget om växlar, så jag tog för givet att den var automatväxlad, för den gick nästan i sextio utan att man behövde växla. Jag köpte sex 70-centilitare som jag hängde på styret. Motorn gick underligt varm och som ett resultat av detta blev ett av mina byxben helt svartbränt. Jag bestämde mig för att gena igenom ett småhusområde.


Greppet om gasen slant på något sätt och då hittade jag en växel till på moppen. Granngubben är en föredetta mekaniker och nu insåg jag vad han pulat med i källaren. Träskallen hade trimmat moppen så att den på tvåans växelgick i nästan hundratjugo. Trots att det var rött ljus korsade jag ett vägskäl - än så länge hade jag inte krockat med något. När jag närmade mig en två meter hög, tät hagtornshäck med gasen i botten blev jag rädd. I detsamma insåg jag att fläskhuvudet använde öppen hjälm.


 Att susa igenom häcken gjorde nästan inte alls ont. Det var först den tomma poolen i trädgården till ett enfamiljshus som det började göra jävligt ont överallt.


Jag började klunka i mig Koskenkorvan som kallnat i vinddraget. Jag upptäckte att det enda stället som inte gjorde ont var just  halsen - på insidan. Nu gjorde det ont i halsen också, när den iskalla Koskenkorvan brände i käften. Jag lämnade kvar granngubbens missil i poolen och gick hem. Först gick jag och köpte fyra paket plåster i närköpet. De hade bara plåster med lejonkungen-motiv. Väl hemma använde jag upp alla plåster.


Jag såg konstig ut i nyllet, för det enda stället där jag inte hade små lejon var just ögongloberna. Jag drack ur två koskens på samma gång. Smärtan började ge med sig. Jag bestämde mig för att i morgon ta reda på vad det var för år och lämna tillbaka grannens hjälm. Om jag orkar går jag bort till snuten och anmäler honom.


***

I övrigt en lugn lördag. Jag sitter här medans övriga sverige antagligen sitter klistrade framför melodifestivalen.

Jag tyckte om det förut, men det har blivit så...Jag vet inte...  Inte bra.

Jag väntar med att tittat tills den stora ESC.


Men ja... så är det...


Puss & Kram


Ovido - Quiz & Flashcards