Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Maria - 20 mars 2009 20:48


Ja.. jag är bortbjuden på kaffe en helg.. ja, det får väl bli te för min del..

Te och filmen Bolt..


Kan vara trevligt och kul.. Eller dylikt..


Ska jag eller ska jag inte.. Lalala...

Av Maria - 20 mars 2009 19:55


Idag hade vi ytterligare tid i metodrummet och där fick vi en utbildning i hjärt-lungräddning.

Fick ett fint litet bevis på det också.

Jag ska dock gå en mer avancerad första-hjälpen sen, när vi ska välja valbar kurs. Eftersom jag ska läsa sjukvård så blir det mer avancerat vi ska lära oss, där man använder mer tillbehör.


Vi ska även få köpa sånt munskydd att ha med sig på tex. nyckelknippan.

Det är ett engångsskydd i plast som man lägger över munnen på den skadade om man ska ge mun-mot-mun metoden.

Risken finns att man avstår från att göra det om det är blod och kräk runt munnen på den skadade.

Man vet ju inte hur det är med en ev blodsmitta och jag har ingen lust att dra på mig massa sjukdommar för att jag ska rädda livet på någon.

Jag vill ju heller inte avstå från att kunna rädda livet på en människa.


Men så... Ja, nu är det fredagkväll och jag har suttit med skolarbete hela kvällen.. Renskriver anteckningar som vi gjort från skolstart fram till nu.

Roligare att ha fina block där det är snyggt skrivet.

Plus att jag färskar upp mitt minne också med sånt vi gått igenom.


Annars då.... Nu blir det inget mer... Ska ta det lugnt, ta ett bad, fixa fötterna lite, fila, klippa naglar, smörja o.dyl

Mini-spa i Mjällby :)


Nån som vill göra mig sällskap? :)


Puss & Kram

Av Maria - 20 mars 2009 08:12


Igår var det dags för den första semifinalen; Skellefteå-Färjestad


Jag trodde det skulle bli förlängning och det hatar jag, det är inte rättvist anser jag. Det ska avgöras i fulltid.

Men så, 19:46 in i 3:e perioden så gjorde Färjestad 1:a målet, med endast 14 sekunder kvar och 6 sekunder senare kommer 2-0 målet.


Så det är skönt!! Färjestad leder med 1-0 i matcher, i morgon är det retur i Karlstad.. Jag vill dit, skulle vara kul att uppleva ett slutspel på plats.


Hv spöade Frölunda med 3-1, men det skiter jag i... Bara upplyser..


Nu ska jag jobba vidare här.. dags för en lektion i Excel.


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards