Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Maria - 18 mars 2009 19:42


Vi såg en film i skolan idag, "Att vandra i glömskan"  hette den. Inspelad på Blackebergs sjukhem 2005.


Mysig film/dokumentär, ömsom rolig, ömsom sorglig..

Stackars Arne som inte kommer ihåg något och han är medveten om att han inte minns och han är väldigt ledsen över det.

Vissa stunder verkan han dock ganska klar i huvudet.


Så har vi Bengt som bara tjafsar med stackars Arne... Och kvinnokarlen Erik som blir förtjust i Britta.

Det blir lite sorgligt bara när han ska flytta till ett annat boende och Britta frågar om de aldrig mer kommer att ses...

När han sen säger hej då så går hon efter och ser honom försvinna..


En mycket bra film.

Så bra att jag bad att få låna om den då jag tyckte att Malin skulle se den.. Men hon hade redan sett den då den gick på tv och vi undrar vad jag gjorde då.... Den gick ju på tv 2005-06 nån gång och antagligen låg jag i badkaret då som jag gjorde ca 58000 gånger o dagen...


Jag är lite nervös inför morgondagen... Vi ska öva på kapillärprover (stick i fingret) och venprover... Ska bli kul, men är lite pirrigt..
Jag vill jobba med Carina.. eller Lotta..


Jag har en dröm.. att lärarna läser detta så har jag och några fler en önskan.. En ny basgrupp bestående av mig, Carina, Lotta, Ulrika och Krister. Vi har samma mål och önskemål med våra studier och studieteknik.
Lotta och Krister har jag dock inte jobbat med, men när vi diskuterar så ligger vi lika där..eller hur Krister... vore vi inte perfekta gruppen..


Men men... Nu ska jag surfa vidare.. Är bortbjuden på kaffe i vårsolen i Vara i morgon bitti.. Så vi får se om det blir metodrum i skolan eller kaffe i Vara... Tror dock mer på metodrummet... Lite långt till Vara..


Puss & Kram



Av Maria - 18 mars 2009 12:45


Japp, nu är allt fixat!! Tågbiljetterna är bokade. Så den 8 april kl 22.52 avgår tåget från Sölvesborg, framme i Stockholm 05.54

Sen blir jag kvar i Stockholm till 16 maj eller så.. :)


Praktiken börjar den 13 april, inte den 16:e som jag sa..


Men men.. Jag är glad & får träffa familjen hemma :)


Så.. lalala...


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards